Body And Mind

Hoe laat ik het verleden los?

20140716-191450-69290907.jpg

Deze vraag hoor ik heel vaak als ik aan het werk ben.
Het verleden loslaten is niet makkelijk,vooral niet als je overtuigingen over het leven niet ‘’juist’’ zijn.
Om het verleden los te kunnen laten is het belangrijk om eerlijk te zijn tegenover jezelf.
Om het allemaal wat duidelijker te maken geef ik een voorbeeld van een situatie en een manier om dit los te laten.
Situatie:
Mijn partner is vreemdgegaan en ik voel me hier nogsteeds vervelend onder.

Deze situatie komt vaak voor,het is belangrijk om te weten dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar leven is je partner vreemdgegaan heeft dat niet met jou te maken,ookal zegt hij/zij dat.
Vaak hoor je als reden: Ik ben niet meer gelukkig met jou,of er was iets wat ik miste in onze relatie.
Het feit dat er word gezegd IK,zegt al dat het met de desbetreffende persoon te maken heeft.
Dit is ook een teken dat de ene persoon simpelweg anders is gaan denken over punten in het leven,en dan kan het zijn dat deze punten niet meer te vinden zijn in de desbetreffende relatie.
Met vaak als uitkomst vreemdgaan.
Is dat jouw schuld? Nee het is niemands schuld,is de manier verkeerd? Het is een keus wat niet nodig is het kan op vele andere manieren aangepakt worden zonder dat beide partijen onodig gekwetst raken.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is, dat de overtuiging Ik ben/was niet goed genoeg voor hem/haar zorgt dat het moeilijk is om het los te laten.
Het feit dat het een bepaalde groei in de gedachten gang was van je partner zorgt dat je het kan loslaten omdat je jezelf niet langer de schuld kan geven, je geen reden hebt om onzeker te zijn over deze situatie.
Een andere persoon zal op je pad komen en van je houden zoals je bent,en niet vreemdgaan omdat jij wel bent wat hij/zij zoekt en dat zo zal blijven.

Antwoord om de vraag Hoe laat ik het verleden los?

Wees eerlijk tegenover jezelf reflecteer de situatie hou in gedachten dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar leven en daden.
In dit geval :De desbetreffende persoon heeft een ‘’probleem’’ andere gevoelens en gedachten het heeft dus alles te maken met hem/haar en niet met jou.
Accepteer het verleden, en accepteer dat het verleden niet je heden en de toekomst bepaald.
Kijk hoe je jezelf ziet door de situatie en vergelijk dat met wie je eigenlijk wel bent.
Probeer te zien wat je geleerd hebt van de situatie en probeer je groei te zien bekijk het positief.
Als je destijds van je fouten geleerd hebt kom je niet zo snel meer in zo’n situatie terecht.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Heb je vragen over een situatie kan je contact met mij opnemen en wie weet behandel ik je vraag in mijn volgende blog!

Liefs Damaris

Een gedachte over “Hoe laat ik het verleden los?

  1. Loslaten is voor heel wat mensen moeilijk, omdat er nog een bepaald gevoel kan achterblijven. En als je wilt loslaten moeten je gedachten en gevoel leeg zijn. Dat is juist het moeilijkst.
    Want zoals je het voorbeeld aanhaalt hoor ik dan weer geregeld vergeven kan ik het vergeten niet. En zo laat je het niet los en maak je het voor jezelf heel moeilijk om door te gaan.

    Like

Geef een reactie

