Dammi's Life

Ik ben bevallen&wil nu weer afvallen!?

How Many Calories do I need to lose weight

 

Foto van:http://how-to-lose-weight-in-2-weeks.yolasite.com/

 

 

Na mijn bevalling heb ik lekker genoten van mijn kraamtijd, dat is alweer 4 maandjes geleden.

Ik heb super lieve kinderen en ik ben heel gelukkig met mijn complete gezinnetje.

Ze zijn alle 3 zo verschillend en bijzonder ik hou super veel van ze!

Maar nu ben ik aan de beurt, ja daar komt ie hoor!

 

MIJN GEWICHT!

Ik ben in totaal 8 kilo aangekomen in mijn zwangerschap,niet super veel maar krijg dat er maar eens af,het is niet voor iedereen zo makkelijk!

Ik heb mijn lichaam eerst even de rust gegeven om bij te komen,maar nu wil ik toch heel rustig aan de kilo’s kwijt.

Here we go!

 

DIEET?

Hell to the no! Ik doe niet meer aan diëten het werkt super goed bij mij,ik val af en snel en veel!

Maar dan ga ik weer normaal eten,ik wil ook genieten van al het lekkers!

En wat gebeurd er dan ik kom geleidelijk weer aan,Bummer!

Dus No thanks geen dieet voor mij!

 

Nieuwe eet/leefgewoonten

Sinds mijn zwangerschap zijn wij vegetarisch geworden, ’deels’’’ we zitten nog op ons pad maar ondertussen eten we al maanden lang geen vlees meer,dat heeft al super veel gedaan voor mijn lichaam ik voel me veel fijner in mijn vel,en mijn huid!! Bye bye onzuiverheden!

Vis eten we heel af en toe dat word ook steeds minder tot we dat ook niet meer gaan eten.

Ik eet dus veel bewuster,zo min mogelijk E-nummers, veel biologisch voedsel en natuurlijk plantaardig!

De superfoods kunnen ook niet missen en natuurlijk al mijn natuurlijke kruiden!

Wat ik nu doe is mijn porties aanpassen gebasseerd op de activiteiten van mijn dag.

Als ik een rustig dagje heb eet ik ook niet veel,hier een voorbeeldje.

 

 

Ontbijt

-Bakje yoghurt +rood fruit

-kop kruidenthee zonder suiker

Tussendoor

-Glas water

-handje ongebrande noten

Lunch

-Salade van verschillende groenten met als dressing, olijfolie met smaakje.

Tussendoor

Beker amandelmelk+stuk fruit

Diner

Normale diner dus,groenten en bijv rijst pasta etc kleine portie.

In de avond eet ik normaliter  niets ik drink dan kruidenthee en als ik erge trek heb snack ik wat groenten.

 

Begrijp me niet verkeerd ik eet nog steeds lekkers maar dan met mate!

 

Streefgewicht

Eerst had ik wel een streefgewicht,maar nu niet meer het moet gewoon comfortabel voelen.

No pressure! Ik accepteer dat ik wat ben aangekomen het is allemaal OK,ik ga door tot ik vind dat ik fit genoeg ben voor mezelf.

 

Binnen hoeveel tijd wil ik afvallen?

Ik hoop dat ik volgend jaar deze tijd ben waar ik wil zijn qua gewicht.

Zoals ik al zei ik doe het rustig aan,het is een nieuwe eetgewoonte/leefstijl daar wil ik alle tijd voor nemen,er is geen haast bij.

Ik ga het jullie zeker laten weten hoe dit allemaal verloopt en wat de vorderingen zijn!

 

Zit je ook in zo’n situatie als ik onthoud!

–          Accepteer jezelf zoals je nu bent en leg geen druk op jezelf relax!

–          Kijk naar alle positieve dingen die je doet om je doel te bereiken geef niet op!

–          Laat niemand je onzeker maken, mocht dat gebeuren probeer weer terug

te gaan naar je positieve zelfverzekerde gevoel toen je bijv.: al wat  kilo’s kwijt was ga terug naar je happy place!

–          Volg altijd je gevoel laat niemand jouw doel in de weg staan je kunt het!

Veel succes en tot gauw!

Liefs Damaris

Geef een reactie

