Body And Mind

Indigo Kinderen/kristal Kinderen..Deel 1

 

 

alles-is-liefde.nl-Nieuwetijdskinderen-en-maatschappij

foto van: alles-is-liefde.nl

Ten eerste wil ik zeggen dat elk kind bijzonder is, elk kind/persoon is in mijn mening een indigo kind of kristal kind of nieuwetijdskind hoe je ze ook wilt noemen.

Ze worden nu wel in een hokje geschoven maar laten we het even zo laten zodat het makkelijker is om te begrijpen.

Deze kinderen zijn gewoonweg erg gevoelig en intuitief,niet een beetje maar heel erg.

Deze kinderen zijn zich vroeg bewust van alles om hun heen,en sommige kinderen weer niet.

Ze hebben een speciale taak,en ze zijn erg wijs en slim,deze kinderen zijn zich bewust waarom ze hier zijn en wat ze willen doen,en dat komt ook tot uiting op een jongere leeftijd  dan dat mensen over het algemeen meemaken.

Vaak zijn deze kinderen wat ze zeggen ‘’Paranormaal begaafd’’ of Hsp.

Ze voelen energieën en emoties van anderen heel goed aan,maar hoe ga je er als kind mee om?

Vaak weten deze kinderen niet hoe ze met deze informatie gevoelens energieën moeten omgaan, en elk kind uit dat weer op een andere manier.

Sommige kinderen zijn heel erg druk en dan word er ook een stempel op gedrukt zoals ADHD en autisme.

Vooral als deze symptomen thuis niet tot uitging komen en bijv. op school wel moet je goed nadenken of dit wel het geval is.

Een voorbeeld:

Ik was als kind al heel erg gevoelig, ik voelde me anders ik voelde wat mensen voelde en als dat negatief was kwam dat 10x zo hard aan,ik wist bepaalde dingen die ik niet kon weten, als ik wat vertelde wou dat ook best vaak uitkomen.

Hoe ga je met dit soort dingen om als je bijvoorbeeld 4 jaar bent?

En niemand weet wat er met je aan de hand is, niemand kan je helpen niemand begrijpt je.

Mijn uitlaatklep was gewoon Huilen!

Ik huilde altijd, zo kon ik alles kwijt.

Ik was ook een indigo kind en ben een volwassene indigo, ik weet dat het erg moeilijk is om te begrijpen wat er met je aan de hand is.

Mijn verhaal hierover zal ik nog vertellen.!

Tegenwoordig is er best veel informatie over dit soort gevallen en weten mensen ook wat er aan de hand is hoe je ermee kan omgaan en hoe je zo’n kind kan helpen.

Ik weet hoe het voelt,en ik heb er uiteindelijk veel van geleerd.

Nu heb ik zelf indigo kinderen en vertoont mijn zoontje precies hetzelfde gedrag als ik!

Ik weet nu hoe ik hem kan helpen.

 

Aanmoedigen

Nieuwetijdskinderen zijn vaak onzeker,ze vragen erg vaak om bevestiging en als ze een fout maken vinden ze dit super erg zo erg dat hun hart breekt.

Ze voelen dat ze anders zijn dan anderen,en proberen erbij te horen dat lukt niet dus word het moeilijk om zeker van jezelf te blijven.

Moedig je kind aan, vertel hem/haar wie hij/zij is!

Jij bent een lief slim zelfverzekerde creatieve jongen!

Door de onzekerheid print een kind overtuigingen in zijn onderbewuste, daardoor word het zelfbeeld onjuist!

Herinner je kind wie hij/zij is!

Afsluiten

Ik heb een oefening met mijn kinderen, als ik merk dat ze overgevoelig zijn gaan we samen hun deurtje sluiten.

Dat wil zeggen dat we hun aura sluiten van energieën van buitenaf.

Ik kom een andere keer nog terug over deze oefeningen!

Natuurlijk is het niet de bedoeling om dat deurtje te vaak dicht te laten,we moeten wel realistisch blijven, en de kinderen helpen om met deze gevoelens (Gaven) om te gaan.

 

Duidelijkheid

Het is heel belangrijk dat je duidelijk bent,niet alleen naar je kind(eren) maar ook naar bijv de leraren op school!

Praat en leg zoveel mogelijk uit!

Je kind is nou eenmaal gevoelig dat betekend dat het niet makkelijk is om net als andere kinderen die dat niet hebben precies zo te functioneren in de klas.

Deze kinderen zijn super Slim!

Maar ook erg vastberaden,als ze iets niet willen doen en toch gedwongen worden kan het vervelend uitpakken voor de personen die te maken hebben met het kind.

Ze zijn eigenzinnig vrij en willen niet het gevoel hebben dat ze worden geleefd en worden gecontroleerd.

Helaas gebeurd dat in deze wereld wel,of dat nou bewust of onbewust is.

Wees duidelijk naar de mensen om je heen,en kijk ook eerlijk naar jezelf!

Deze kinderen kunnen je zoveel leren!

Ik weet dat ik een heel stuk wijzer ben geworden!

 

Vraag jezelf af

Als je kind echt stront vervelend doet en je raakt geirriteerd en je raakt nog eens je geduld kwijt,vraag jezelf af

  • Wat vind ik zo vervelend?
  • Waarom raak ik mijn geduld kwijt?
  • Wat voor zin heeft het voor mij en mn kind om zo te reageren?
  • Hoe krijg ik hem/haar weer Kalm?

Op het moment dat jij rustig bent word je kind ook rustig.

Vaak reageren kinderen op de energie van de ouder,en vaak ben je er niet bewust van dat je je op dat moment zo voelt.

Kom tot jezelf dan zul je zien dat je kind dat ook doet.!

 

Kenmerken van nieuwetijdskinderen

  • Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
  • Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
  • Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
  • Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
  • Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
  • Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
  • Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
  • Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
  • Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
  • Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
  • Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met “traditionele” antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op “autoriteit”
  • Ze hebben vaak problemen met tijd:
  • ze hebben moeite met op tijd komen
  • het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
  • het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
  • planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
  • Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
  • Bron: Kenmerken Van http://www.indigokinderen.nl

                                             

Lieve mensen ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie!

Voor vragen kun je altijd contact met mij opnemen!

 

Blijf bewust!

Liefs Damaris

Geef een reactie

