Body And Mind

5 manieren om je lekker en zekerder in je vel te voelen!

Heb je het wel eens, dat je ondanks je keuzes of je manier van zijn nog steeds niet lekker in je vel zit? En je het gevoel hebt dat het toch beter kan. Ik heb 5 punten bij elkaar gezocht waarin ik laat zien dat het beter kan durf eerlijk tegen jezelf te zijn en open te staan here we go!


1 Kiezen wat is realistisch?

Als je over een bepaald iets een keuze moet maken zeg ik als eerst volg je gevoel, heb je een ‘’verkeerde keuze gemaakt? Accepteer het en ga niet de hele tijd lopen piekeren over die ene verkeerde keuze. Daar maak je het jezelf alleen moeilijker mee bekijk het van de positieve kant die is er altijd je moet er alleen voor open staan. Stel dat je een keuze moet maken die erg belangrijk is, is het erg handig om er even over na te denken wees ook realistisch het kan of het kan niet be cool en geef jezelf even de rust het hoeft niet zo moeilijk te zijn slaap er een nachtje over.

2 Kom voor jezelf en je gevoelens uit nee zeggen is helemaal OK!

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar leven als er hulp aan je gevraagd word en je kunt echt niet helpen dan is het wat het is. Wees niet bang voor iemands reactie een reactie is overigens altijd een keuze die je maakt of het nou positief is of negatief.
Word er altijd om hulp gevraagd door een bepaald persoon en zie je er een patroon in? Dan is het belangrijk om hier open en eerlijk naar te kijken en jezelf af te vragen of het wel jouw probleem is. of deze persoon alleen bij jou komt voor hulp, en of je hier blij van word. erg belangrijk alles wat je niet blij maakt in je leven is niet goed voor je en daar zal je dan toch eens naar mogen kijken. Wees altijd eerlijk en doe niets met tegenzin en ga jezelf al helemaal niet onder druk zetten!

flower-49545_640
3 Je bent niets verplicht leg geen druk op jezelf

Vaak lijkt het alsof anderen druk op ons willen leggen, maar het is eigenlijk onze eigen keuze om druk op onszelf te leggen.
Als ik een advertentie zie waarin staat dat dat leuke jurkje bijna uitverkocht is en op=op, terwijl ik deze zo graag wil hebben, kan ik druk op mezelf leggen met de gedachten ‘’’OMG ik moet het snel gaan halen anders vind ik dat jurkje nooit meer’’ Whoeh wat een dilemma als het me lukt om het te kopen NICE, lukt het niet moet ik het gewoon accepteren het is maar een jurkje die zijn er zoveel en misschien nog leuker!
Probeer je ook niet te veel druk te maken, nou leven we in een tijd waar dat niet echt zo makkelijk is maar probeer in ieder geval in zo n situatie rustig te worden en als je rustig bent in alle helderheid een oplossing te vinden.
Wij moeten dingen in het leven ‘’van onszelf’’ talking about pressure! Kom op wees wat liever voor jezelf het kan ook anders, Ik moet bijvoorbeeld zo snel mogelijk de afwas gedaan hebben want er komt visite en het huis moet op en top zijn. Hello alsof de visite het erg vind dat er afwas staat,let it go dan doe je het gewoon wat later toch Chilll Whoesaaa Zen…..
4 Contacten kijk wie je blij en gelukkig maken.

Vrienden kennissen noem maar op het is allemaal super leuk en gezellig met ze, nou niet altijd. Soms zitten er personen bij waar je niet blij en gelukkig van word, zoals ik net al zei als je er niet blij of gelukkig van word is het niet goed voor je, en dan zou je er toch wat aan ‘’moeten’’ doen. Soms moet je het contact helemaal afkappen zodat je je weer fijn voelt of soms moet je tijdelijk wat afstand nemen, kijk wat er van toepassing is in jouw situatie praten helpt ook als je niet blij of gelukkig word van iemand in je leven, kunt je eerst kijken waarom dat is en met dat punt een gesprek aan gaan en vanuit dat uitkomst een keuze maken! Koester de mensen die jou wel gelukkig en blij maken hun zijn belangrijk!
5 Chill en Geniet

Als je hoofd niet vol zit met onnodige dingen en je je lekker in je vel voelt kan je genieten. Geniet van de kleine dingen en de momenten dat je even rustig kan zitten en kan chillen. Wat ook veel rust schept is opruimen, vooral de spullen die veel onrust brengen in huis. Als die in balans zijn kan je lekker rustig genieten. Probeer een gezellig rustgevende sfeer te creëren in huis, en het belangrijkste is jezelf accepteren zoals je bent en jezelf zijn! Wie dat niet aanstaat gaat lekker weg, je trekt dan toch wel mensen aan die bij jou passen en met jou op 1 lijn zitten veel fijner!

Geloof me je lekker in je vel voelen is so the Sh*T maar je moet er ook sterk voor zijn/worden om die keuze te maken. om jezelf te zijn en jezelf te accepteren,en je niet te laten beïnvloeden door wat anderen van jou vinden. Alles stap voor stap en op zn tijd!
Ik weet dat het niet makkelijk is maar het gaat lukken als je die omschakeling maar maakt!
Als ik ergens mee kan helpen kan je altijd via het contact formulier contact met mij opnemen ik help graag!

 

bad-163505_640

 

Herken je bepaalde punten van jezelf en hoe ga je hiermee om?

Lieverds!

Geniet,leef,Chill,wees jezelf!

Liefs XX
Damaris

8 gedachten over “5 manieren om je lekker en zekerder in je vel te voelen!

  1. Wat een goede punten 🙂 Hier ben ik altijd wel mee bezig. Vooral het loslaten van gekke gedachtes. Daar word ik moe en gek van, dus ben ermee aan het minderen 😉 Ik heb nu meer zoiets van: let it go, en ik leeg dag bij dag 🙂 dankjewel, voor dit handige artikel! Xx

    Liked by 1 persoon

  2. Goede tips! Ik ben op zich positief ingesteld, tot het over mezelf gaat. Ik kan ontzettend kritisch over mezelf zijn en eis ook veel van mezelf. En dat weet ik zelf ook, maar het is lastig om zo’n stemmetje in je hoofd te negeren. Maar ik ben sinds een jaar aan het werken om minder perfectionistisch te worden en dat helpt zeker! Samen met de woorden van mijn lieve vriend, die bijna alles wat ik doe geweldig vindt haha.

    Like

  3. Wat een mooie blog heb je!! En ja, in sommige van deze punten herken ik mezelf zeker. Zoals contacten ”loslaten”. Ik neem dan geen afscheid, maar spreek met mezelf af dat ik geen energie besteed aan de mensen die mij alleen maar negatieve energie geven en zelfs energie uit mij trekken. En juist meer tijd in te steken in de vriendschappen waar ik veel aan heb

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

