Body And Mind·Dammi's Life

Ontgiften en 4 weken ontgiftingsprogramma

 

Na mijn zwangerschappen vind  ik het altijd fijn om te ontgiften! Vooral met al mijn hormonen en het ontzwangeren vind ik het fijn om mijn lichaam heerlijk schoon te maken! Zowel van binnen & buiten Lichaam & Geest.

Wat is ontgiften?

Ontgiften is in principe je lichaam van binnen schoonmaken. Alle toxines en giftige stoffen die je lichaam in de laatste jaren heeft opgehoopt ga je opruimen. Denk aan giftige stoffen uit de lucht of chemicaliën die we inademen stress, en natuurlijk troep wat in onze voeding zit tegenwoordig. Op ten duur raakt je lichaam uit balans en dan voel je je moe en futloos dat is niet de bedoeling dus ontgiften maar!

Welke manieren zijn er om te ontgiften?

Er zijn verschillende manieren om te ontgiften,je hebt kant en klare detox kuren  waarbij je elke dag een pil inneemt en een drankje drinkt, en zo min mogelijk vlees en melk mag nuttigen.Je hebt ook een citroensapkuur, daarbij drink je alleen een mengsel van citroensap en ahornsiroop, gedurende 7 dagen, je valt ervan af en natuurlijk ontgift je lichaam er super van! Je kunt ook detoxen met sappen/smoothies of detox water of thee drinken.

Wist je dat?: je door te ontgiften sneller afvalt,doordat je lichaam schoon is raak je sneller de kilo’s kwijt.

fruits-82524_640

4 weken ontgiftings- programma

In dit programma gaat het om gezond eten en drinken. Je eet 3 keer per dag ontbijt lunch en diner,je drinkt water detox thee zoals paardenbloemthee,en verse sapjes’’het liefst zelf gemaakt’’ Er zijn een paar dont’s betreft je eet&drink patroon

Dont’s

  • Additieven en conserveringsmiddelen
  • Advocado’s met mate
  • Brood
  • Koemelk/kaas van koemelkvegetables-241130_640
  • Kunstmatige zoetstoffen
  • Linzen
  • Paddenstoelen
  • Rood vlees
  • Spinazie met mate
  • Suiker
  • Tomaten met mate
  • Zout
  • Alcoholhoudende dranken en prikdranken
  • Koffie
  • Normale thee
  • Warme chocolade melk

Voor de rest mag je dus genoeg eten!

Je eet veel groenten in de vorm van bijv. salades,muesli met bijvoorbeeld amandelmelk of kokosmelk, en veel noten en zaden.In het begin van het programma is het belangrijk om vitamine en supplementen in te nemen tot je lichaam gewend is aan je eetpatroon. Na de 4 weken programma ben je helemaal ontgift ,en ik persoonlijk zou dan heel voorzichtig je eetpatroon gaan opbouwen. Ik begin binnenkort met dit programma en ik laat zeker nog weten hoe het allemaal is gegaan!

Relaxen&bewegen

Tijdens dit programma is het aangeraden om tijd voor jezelf te nemen wanneer je kan! Scrub je lichaam lekker of masseer je voeten probeer te mediteren of lees een goed boek. Beweeg ook voldoende,als je het nog niet gewend bent bouw je het gewoon op net als ik! Als ik gelijk ga hardlopen als een gek val ik zo flauw!

Volhouden & geloven in jezelf

Het kan voorkomen dat je het gewoon niet meer ziet zitten! Geloof in jezelf en denk positief je doet dit niet zonder reden! Of je nou het programma volgt of een detox kuur doet van 7 dagen het is gewoon niet altijd makkelijk maar het gevoel wat je eraan overhoud aan het eind is heerlijk!

 

Het is altijd belangrijk om je huisarts te raadplegen als je wilt ontgiften en je niet helemaal gezond bent!

Je wilt niet dat er onverwachte situaties ontstaan!

Bron: En ik volg het programma uit het boek : body power voel je goed in 4 weken

 

Ontgiften jullie wel eens? Of hebben jullie er wel eens aan gedacht?

 dikkeknufdam

10 gedachten over “Ontgiften en 4 weken ontgiftingsprogramma

  1. Tot voor kort deed ik het tweemaal op een jaar in het voor en najaar. Nu nog een keer gedurende 3 weken. Dit meestal juist voor de winter.
    Ja je valt af maar je lichaam krijgt ook een mooiere kleur. Dit allemaal door te ontgiften. En dan hoef je nog niet te overdrijven maar het is gewoon super gezond.
    Zelf doe ik het met detox zuiver water en water met citroen. Eerste weet is het dan alleen maar fruit dat ik eet.
    Heel veel look om het bloed en leven te zuiveren, ui om je poriën open te zetten. En ja mensen na een week stik je echt maar dat moet je er even voor over hebben.
    Na die week ga ik mijn voeding opbouwen, zoals het hoort maar zonder vlees en heel veel ananas. Dit om wat af te drijven. De derde week begin ik terug rustig met het gezin mee te eten.
    Weet wel als je dit doet dat je de eerste dagen heel stressig kan zijn. En als je moet werken mag je druivensuiker nemen om je energie op peil te houden. Normaal zou je de eerste week geen zware inspanning mogen doen.

    Like

  2. Hoi dammi, ik heb zelf nog nooit een detox gedaan. Ik zou het wel willen proberen. Alleen vraag ik me af waarom spinazie, tomaten en advocado in het rijtje van ” do not ” horen. Verder vind ik d tips heel handig en ze lijken niet moeilijk 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi simone! In spinazie en tomaat zitten stoffen die niet altijd even goed zijn voor je gezondheid,als je ontgift is het handig om deze dan niet te eten omdat je lichaam dan al kwetsbaar is. Advocado is super goed en lekker! Maar het helpt je ook cker bij het afvallen,als je ontgift is afvallen niet de hoofdzaak en dat word dan wel extra gestimuleerd want met ontgiften val je wel af. Je kan deze dingen wel eten hoor maar probeer het echt minimaal te houden dan kan het echt geen kwaad !
      Ik zet het er ook ff bij dat is duidelijker 😊

      Liefs dammi

      Like

      1. Simone voor wat mag men eigenlijk geen spinazie eten als men gaat ontgiften. Omdat er eigenlijk heel wat ijzer inzit en dat heb je niet nodig bij je ontgifting. En eigenlijk zou je dan nog het beste rauwe spinazie eten dan het te koken.
        Bij ontgiften is het in eerste instantie om al je organen en je innerlijk lichaam te zuiveren. Als je dat doet ga je dat ook aan de buitenkant merken en ga je ook in gewicht afnemen. Zoals al beschreven was.
        Natuurlijk wij als mens zijn dan zo de ontgifting is voorbij en we beginnen weer terug met ons gewoon doen. En dat zou men eigenlijk ook moeten beperken. Dan ga je merken dat je lichaam veel gezonder blijft.
        En je mag alles eten nadien ach ook dat frietje die hamburger natuurlijk maar met maten en dat is met alles zo. 😉

        Like

Geef een reactie

