Body And Mind

Stress hoe ga je ermee om?

 

Iedereen heeft wel een moment van stress.
Maar ermee omgaan is niet altijd makkelijk. Op het moment dat je stress hebt over een situatie is het belangrijk om je niet te lang te laten gaan daar word het alleen maar erger van,wil je weten hoe je er beter mee om kan gaan? lees dan snel verder ♥

Probeer even aan iets anders te denken en zorg dat je rustig word.
Zodra je weer in je rust zit kan je op een positieve manier naar de situatie kijken.
Bedenk je bijvoorbeeld.

♦ waarom is dit gebeurd
♦ waar is dit goed voor
♦ wat kan ik eraan doen?

Ook is het belangrijk om de situatie te accepteren, alleen zo kan je het weer veranderen met een rustigere kijk erop.
En dat kan ook veranderen op een wat langere termijn maar ook dat moet je accepteren.

Wist je datyoga-422196_640

Je lichaam van nature een vlucht en vecht modus heeft? zie het zo.. Als er bijvoorbeeld een agressieve  hond om je af komt wat doe je dan automatisch zou ik zwaar rennen!
Vlucht gedrag dus!
Als iemand mij een klap geeft klap ik terug, vechtgedrag.
Iedereen is verschillend in zijn keuzes qua vecht en vlucht gedrag maar het is een overleving’s modus van ons.

Het maakt je geest niet uit of het nou echt gebeurd of niet, als ik denk aan een situatie waar ik vecht gedrag heb vertoont dan gaat mijn lichaam daar dus op reageren, bijvoorbeeld hoofdpijn snellere hartkloppingen,etc.

Het vervelende van alles is dat het niet echt is! Dus die stress wat je door je gedachten krijgt is eigenlijk voor niets.

Heb je stress door een situatie die zich nu voordoet kan je de eerste punten gebruiken,want om altijd stress te hebben en altijd na te denken en doem scenario’s te bedenken heeft geen zin.
Dat is allemaal niet echt, wees realistisch en adem rustig zo kom je weer in balans.

Las ook regelmatig wat relax time voor jezelf in klik hier om te lezen hoe ik dat doe.

Wie herkent deze punten? En hoe gaan jullie met stress om?

dikkeknufdam

6 gedachten over “Stress hoe ga je ermee om?

  1. Handige tips! Ik zit nu in een stressvolle periode. Moet binnenkort mijn scriptie herkansing inleveren, heb de strengste examinators op dat gebied (hebben ze zelf toegegeven) en als ik hem nu weer niet haal, mag ik hem niet meer herkansen en moet ik weer op zoek naar een nieuwe opdracht en helemaal opnieuw beginnen met een scriptie. Oftewel: ik stress hem behoorlijk! Je tips komen dus als geroepen 🙂

    Like

  2. Ook ik zit in een stress periode! Het bedrijf waar ik al 7 jaar werk lijkt het door verandering van de wet niet te gaan redden. Mijn baas is heel erg gestresst en daardoor ik ook weer. Dat lijd tot een vreselijke werksfeer en daarom ben ik opzoek naar een nieuwe baan. Kan ik intussen mooi jou tips gebruiken om mezelf zo rustig mogelijk te houden!

    Like

Geef een reactie

