Body And Mind·Food & Health

HEALTH | Voordelen van de natuur

 

Snotterig en ziek zijn vind niemand fijn vooral in de herfst/winter komt het wat vaker voor. Natuurlijk wil je je zo snel mogelijk weer goed voelen. En dat kan op vele manieren. Veel natuurlijke kruiden kunnen zorgen dat je snel weer de oude bent. Het fijne daarvan is dat het niet super duur is, en het natuurlijk gezond en goed voor je lichaam is. Zelf ben ik een kruiden freak! Daarom ga ik je nu vertellen wat ik zoal gebruik als ik ziek ben.

Honing

Honing is een heerlijke en gezonde zoetmaker,je kunt dit op veel manieren gebruiken. Honing staat ook bekend als een natuurlijke antibioticum.

honing werkt goed tegen:

  • bacteriën virussen en schimmels
  • luchtweginfecties
  • wondjes
  • helpt de bloedsuikerspiegel te controleren
  • gezonder als suiker en zoetjes

wist je dat: honing niet warmer mag worden dan 37 graden omdat haar heerlijke zoete smaak en voedingsstoffen dan verloren gaan?

Heb je een wondje? dan raad ik je aan om niet de honing uit je kast te gebruiken,dit is consumptie honing en is niet gezuiverd of gesteriliseerd. het kan zijn dat deze honing bacteriën bevat die juist tot infecties kunnen leiden. gebruik daarvoor koudgeperste honing. Koudgeperste honing is biologische honing dat niet bewerkt is en al zijn pure voedingsstoffen nog bevat. Koudgeperste honing kun je online vinden of als je de tuinen of zo’n soort winkel in de buurt hebt zou ik er zeker even een kijkje nemen.Deze honing is in veel soorten maten, en prijzen te vinden. Honing van de supermarkt helpt ook prima voor bijvoorbeeld keelpijn maar over het algemeen is koudgeperste honing het beste. klik hier voor 100% natuurlijke honing.

Waarvoor honing en kaneel te gebruiken is is bijvoorbeeld bij : Een koortslip erg vervelend, maar veel mensen hebben hiermee te maken en ook ik had hier last van. Nu moet ik zeggen dat ik vegetarisch ben geworden en heel anders eet en drink. ik heb sindsdien  een hele tijd geen last gehad van een koortslip.

bumblebee-413711_1280

Wat je doet voor het bestrijden van een koortslip is : met een wattenstaafje een klein drupje honing op je koortsplek plaatsen,en om de honing te sealen zet je een klein beetje kaneel erop. Wat dit doet is je koortslip genezen en uitdrogen, en hoe sneller je erbij bent hoe sneller het genezen is. Ik heb gemerkt dat het 10 keer sneller werkt dan alle dure middeltjes in de winkel! Ik zou zeggen probeer het eens een keer uit.


lemon-91537_1280

Bij keelpijn is honing en kaneel ook een prima optie. Drink honing en kaneel thee 3 x per dag en je keelpijn word aanzienlijk minder. Keelontsteking is iets anders ga daarvoor altijd naar de huisarts als het erger word. Wat ook werkt is een eetlepel met honing en wat kaneel innemen, doe dat 3 keer per dag en vooral op het moment dat je je al wat zwak begint te voelen. Zo krijg je meer weerstand en voel je je snel beter.

Tip: stop voor wat variatie een paar blaadjes munt in je thee en wat citroen!

Cats Claw ook wel kattenklauw genoemd is ook een goede optie, dit is een kruid wat je in poedervorm kan vinden en in pil vorm.

cats_claw_bark
Foto: apteka-avocado.com

Cats Claw
• Verhoogd je weerstand
• Is ontstekingsremmend
• Houd je darmen schoon
• Reinigt het lichaam
• Is huid verjongend door hoge anti- oxidanten
• Is niet geschikt voor diabetici Zwangeren of zogende mama’s –hemofilie.

Cats Claw is krachtiger dan de combinatie honing en kaneel en helpt echt heel erg snel. Dus heb je griep? Of voel je dat het begint te komen? Dan is dit echt een aanrader.
Het is waar je voorkeur naartoe gaat je kunt ook beide gebruiken, en de werkingen ervan afstellen op jouw kwaaltjes.
Cats claw kun je vinden bij meerdere online drogisterijen.

Gebruiken jullie ook natuurlijke kruiden bij het ziek zijn? Laat het mij weten

Liefs Damaris

 

 

7 gedachten over “HEALTH | Voordelen van de natuur

  1. wat een fijne weetjes! Dit wist ik niet…. Ps. Ik heb je genomineerd voor de 5 reasons why I smile tag 🙂 Op mijn blog vind je deze tag nu en de regels van de tag. 🙂 Ps. je nieuwe lay out ziet er echt heel goed uit! Thumbs up…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

