Body And Mind

Body&Mind |Hoe krijg en behoud ik een succesvolle relatie

 

Een relatie hebben is voor mij persoonlijk super fijn en ik koester mijn relatie ook. Dat is zo voor de mensen die hier vaak goede ervaringen mee hebben maar helaas is dat niet bij iedereen zo. Ik heb wel eens  gesprekken gehad waar een persoon tegen mij zei : PAS MAAR OP ! mannen zijn niet te vertrouwen! Waar ik dan op zeg nee, jij hebt een negatieve ervaring gehad maar dat zegt absoluut niets over mijn relatie. Naar mijn mening zijn er een paar punten die erg belangrijk zijn om een succesvolle relatie te krijgen en uit ervaring wil ik deze met jullie delen. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder.

Eerlijkheid & vertrouwen

Dit is erg belangrijk als je niet eerlijk bent tegen je partner dan ben je ook niet eerlijk tegenover jezelf. Vaak ga je zelf ook twijfelen of je partner dan ook wel eerlijk tegenover jou is. En dat gevoel zorgt voor spanningen ruzies en discussies. In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen kun je dat niet? Dan is het niet makkelijk om gelukkig te zijn met elkaar. Je leeft dan in onzekerheid en onzekerheid zorgt voor doemdenken wat weer leidt tot spanningen ruzies etc. vertrouw je je partner niet? Ga dan na waarom dat is en wees daar dan eerlijk over en praat met elkaar. Praten is erg belangrijk in een relatie zo kom je veel van elkaar te weten. Laat alles los wees niet bang om je partner te kwetsen het is beter dat je voor je gevoelens uitkomt dan dat je er niets over zegt.

castle-442545_1920

probeer elkaar niet te veranderen

Neem je partner zoals hij/zij is, en probeer je partner niet te veranderen als je dat wel wilt doen is het belangrijk om goed na te denken of je wel oprecht met deze persoon verder wilt gaan. Accepteer alle positieve en negatieve kanten van je partner geloof me ik heb ook mijn vervelende kanten en dat word ook gewoon tegen mij gezegd en omgekeerd doe ik dat ook. Maar dat accepteren we van elkaar. En omdat we dat van elkaar weten houden we er ook rekening mee. Realiseer je dat je partner niet die leuke persoon was geweest zonder die negatieve kanten. Dat is wie hij/zij is. Je hebt natuurlijk ook negatieve kanten die een andere level hebben ,maar in dit geval bedoel ik de negatieve kanten van het persoonlijkheid. Je bent samen maar je bent ook een individu en dat is belangrijk om te accepteren van elkaar. Hoeveel je ook van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn is het erg belangrijk om elkaar ook de nodige ruimte te geven.

hands-437968_1280

 respecteer en waardeer elkaar

Respect is erg belangrijk in elke relatie. Het is belangrijk dat je elkaar respecteert en waardeert. Zo kom je onder andere op 1 lijn met z’n 2en en dat geeft balans. En balans is erg belangrijk om een succesvolle relatie te krijgen en te behouden. Steun elkaar ook en wees eerlijk als je dat om een of andere reden niet kan.

Natuurlijk komt het wel eens voor dat de koek op is en het gewoon niet meer gaat. Laten we realistisch zijn, maar dan kan je wel zeggen dat je een oprecht eerlijke relatie hebt gehad waar je van hebt geleerd. En los daarvan leer je natuurlijk ook van relaties die helemaal niet gebaseerd waren op oprechtheid en eerlijkheid.

 

Zorg in ieder geval dat jij altijd eerlijk bent ,tegen jezelf en je partner. Zo kun je een hoop ellende voorkomen en ook juist een super mooie relatie krijgen. Uiteindelijk doe je het samen!

Ik hoop dat je wat aan deze punten hebt.

Heb jij nog punten toe te voegen? Laat het me weten via de comments.

Liefs Damaris.

10 gedachten over “Body&Mind |Hoe krijg en behoud ik een succesvolle relatie

  1. Misschien een klein puntje dat toch in een relatie van belang kan zijn.
    Elkaar vrijheid geven. Zodat je niet vastloopt in een relatie.
    En ook nog zo een puntje waar toch heel wat relaties stuk door lopen, elkaar niet dwarsbomen met wat hij/zij bezig is.

    Liked by 1 persoon

      1. Klopt maar veel mensen denken aan ruimte binnenshuis, maar vergeten dat vrijheid ook buitenshuis moet kunnen. En door dan elkaar te vertrouwen kom je pas verder.
        Net zoals ik vaak merk of hoor ja maar de hobby is alles voor hem/haar. Daar ik dan ook wel eens durf vragen geef je belangstelling aan wat je partner doet.

        Liked by 1 persoon

  2. Leuk om te lezen. Ik denk dat eerlijkheid en openheid inderdaad wel de belangrijkste basis is voor een relatie. Gewoon zeggen als je iets dwarszit, en ook geen dingen voor elkaar achterhouden. En inderdaad elkaar accepteren zoals je bent, ik denk dat veel mensen nog wel eens vergeten dat je een persoon niet kunt veranderen en dat het ook geen zin heeft dat te proberen.

    Like

  3. Wat een mooi artikel, goed uitgelegd en verwoord. Enige aanvulling die ik heb is een wijze raad die ik ooit heb gekregen van een oudere dame die ik tegen kwam in het winkelcentrum. Ze was al 50 jaar getrouwd en haar geheim was: niet in discussie gaan over kleine, onnozele onderwerpen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

