Body And Mind

Body & Mind | mind Detoxing

 

Heb je het wel eens dat je het even helemaal hebt gehad? Je hoofd zit helemaal vol en je hebt het gevoel dat je even vast zit. Dan is het tijd voor een Mind detox! Zo noem ik het tenminste hoor. Een mind detox is simpelweg je gedachten en je focus weer op 1 lijn krijgen met het geen wat jij graag wilt en waar je graag mee bezig bent. Wil je weten hoe je dit kan doen? Lees dan gauw verder!

Waar kamp jij mee? Heeft iets jou afgeleid? Waardoor je focus  niet meer echt on point is met bijv jouw werk? Of jouw droom die je aan het najagen bent.? Heb je twijfels en hoe komt dat? Het kan zijn dat er tegenslagen zijn geweest, tegenslagen kunnen ons erg van ons stuk brengen en zorgen dat we sneller willen opgeven. Of zelfs opgeven! Daarom is het belangrijk om eerst na te gaan wat precies heeft gezorgd dat je je zo voelt.

Wat ik doe is eerst  een soort routine, om mijn gedachten en focus weer helemaal in mijn eigen vibe te krijgen.En dat lukt alleen door rust en tijd voor mezelf te nemen. Ik trek me dan zeker een week terug en dan doe ik alles wat mij rustig maakt en waardoor ik me super fijn voel. Voor iedereen is dat erg persoonlijk.

woman-506120_1920
Neem wat extra me time

Ik ga bijvoorbeeld

  • Eerder naar bed
  • Neem een extra lange douche
  • Drink rustgevende thee
  • Brand rustgevende geurtjes
  • Mediteer
  • Schrijf van me af
  • neem afstand van de tv telefoon etc.

Ik maak ook een lijstje met punten ,ik schrijf bijvoorbeeld op wat mijn doelen waren. Dan kijk ik wat ze nu zijn en wat het verschil is of waar ik tegenaan loop. Dat  ga ik dan analyseren en daar vind ik ook mijn antwoorden in.Doordat je in je eigen persoonlijke energie zit voel je je een stuk fijner en kan je ook beter met oplossingen komen.

Voorbeeld.

Ik heb geen zin meer om te bloggen!

Doel : elke week post ik 4 artikelen.

Heel erg vervelend dat je nu geen zin meer hebt om te bloggen maar wat is er gebeurd?  Het kan zijn dat je geen inspiratie meer hebt om artikelen t schrijven. ”net als ik ”Of je statistieken zijn nog steeds laag en je geeft het niet de kans om te groeien. Het kan ook zijn dat er in je leven bepaalde situaties zijn voorgevallen waardoor je je down voelt en automatisch geen zin hebt in iets anders. Aan de andere kant kan het ook zijn dat je het gewoon te druk hebt en de tijd die je eigenlijk aan artikelen zou besteden jij liever besteed aan iets anders omdat je anders het gevoel hebt dat je geen tijd hebt voor jezelf en of anderen.  het is belangrijk om te kijken of je in dit geval bloggen nog we leuk vind. Zo ja wat vind je er leuk aan? Zo nee wat vind je er niet leuk aan? Door jezelf vragen te stellen kom je op het antwoord. Wat ik wel wil zeggen is dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven. En jezelf niet te vergelijken met anderen. als je jezelf wilt vergelijken dan kan dat maar doe dat dan met jezelf. Hoe was ik gister en hoe ben ik vandaag wat is het verschil? Hoe komt dat? Zo groei je namelijk persoonlijk en dat is erg belangrijk.

dreamcatcher-336639_1280

Affirmaties.

Je kan jezelf dagelijks onbewust onzeker maken of zorgen dat je over bepaalde zaken negatief gaat denken. Als ik zeg : ik ben echt niet goed hierin! Echt niet ik ben er super slecht in! Dan praat ik mezelf dat aan. En mijn onderbewuste zorgt dat ik me dan erg vervelend ga voelen en natuurlijk gaat het ook niet lukken als ik niet in mezelf geloof. Ik hou ervan om bij een mind detox ook negatieve overtuigingen of overtuigingen die niet meer bij mij passen te verwijderen en nieuwe te verwelkomen.

Dat doe ik met affirmaties. Affirmaties zijn eigenlijk zinnen die betrekking hebben op jezelf of op wat jij graag voor jezelf wilt. Om bijvoorbeeld onzekerheid uit te bannen uit je onderbewuste en zekerheid wilt verwelkomen zeg je

Ik ben niet onzeker! – Ik ben zelfverzekerd

Zeg het tegen jezelf in de spiegel of gewoon als je rustig zit het maakt niet uit wanneer je dit doet. 1 ding moet ik wel meegeven je moet het echt voelen en menen, dat is het effectiefste. Natuurlijk kan het zijn dat het niet helemaal lukt in het begin. no worries zolang je het vaak herhaalt komt het vanzelf goed! affirmaties worden vaak gebruikt zo zie je het ook vaak in films. Waar de man de vrouw wilt uitvragen en niet durft, en even een boost krijgt van zijn beste vriend die tegen hem zegt dat ie DE MAN is, hij herhaalt het dan in de spiegel tegen zichzelf tot hij het geloofd en dan gaat het ook goed!

Waar je je focus op legt groeit.

Daily-Positive-Affirmations.I-believe-in-myself-and-my-abilities
positivemotivation.net

Een paar affirmaties die ik zelf gebruik zijn :

  • Ik ben niet gestrest –ik ben kalm
  • Ik heb alle tijd
  • Ik heb vandaag een geweldige dag 
  • Ik kan alles bereiken wat ik wil

Dit is voor mij erg belangrijk omdat ik erg gevoelig ben en er toch met mijn hoofd bij moet blijven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Wist jij al wat affirmaties waren en gebruik je ze ook? Laat het me weten in de comments!

Liefs Damaris

4 gedachten over “Body & Mind | mind Detoxing

Geef een reactie

