Body And Mind

BODY & MIND | 5 stappen voor het nakomen van je goede voornemens

Elk nieuwjaar maak je weer een afspraak met jezelf. Namelijk om een stuk dichterbij de beste versie van jezelf te komen.

Veel mensen komen deze afspraken ook na maar veel ook niet.
ik ga je een 5 stappenplan geven om je goede voornemens/afspraken na te komen.

Here we go.

1. stel geen te hoge verwachtingen van jezelf.large

Je kan erg enthousiast zijn en dan een te hoge verwachting van jezelf stellen. Met als uitkomst dat het in het begin even goed gaat en al snel niet meer leuk is,en dan is het bye bye zwaai zwaai naar je goede voornemens. Zonde dus let daarop.

2. leg geen negatieve druk op jezelf

Je hebt een positieve en een negatieve
druk dat je op jezelf kan leggen.
een positieve is : Ik kan het! en als het een keer niet gaat om wat voor reden dan ook ben ik nog steeds awsome! En dan gaan we gewoon weer met goede moed verder!
hierdoor heb je plezier en blijf je in jezelf geloven omdat je ook wat mindere situaties accepteert die er kunnen komen.

Ga je teveel van jezelf vragen en eisen van jezelf dat je het MOET doen. En je komt in een situatie waar dat niet kan. waardoor je jezelf van alles kwalijk gaat nemen en jezelf naar beneden gaat halen omdat je je doel die dag of week niet bereikt hebt.? dat is dus negatieve druk. accepteer het ook als iets even niet gaat zoals je wilt.

IMG_9005

3.stel een realistisch doel

Als je bijvoorbeeld al jaren rookt, en je wilt dit jaar stoppen. stel dan bijv. het doel. : ik ga beginnen met elke dag 1/2 sigaretten minder te roken. i.p.v. ik stop gelijk met roken. Dat is voor velen niet realistisch je lichaam en geest moeten wennen aan verandering en dat doe je door het stap voor stap op of af te bouwen.

4. blijf jezelf herinneren aan jouw doel.

Houd bijvoorbeeld om de 2 weken een dagboekje bij waarin je schrijft hoe ver je bent gekomen. als je dat terug leest merk je snel hoe dat zit en kan je erop inspelen.
Je kunt ook om de 4 weken iets leuks voor jezelf doen als je een stuk dichterbij je doel bent gekomen, neem een lekkere sauna of maak een voet scrub en maak je eigen spa dag thuis.!kxls

5. zorg dat je jouw goede voornemen voor jezelf doet en niet voor je omgeving.

Wil je bijvoorbeeld afvallen? vraag jezelf dan eerst af voor wie je dat wilt doen. voor jezelf je gezondheid en of je gezin? “erg belangrijk” of voor je “omgeving” en oordelende mensen.? Wees eerlijk tegenover jezelf want als je het voor je omgeving doet doe je het niet met geheel je hart en ziel en zal het waarschijnlijk ook niet lukken.

mijn boodschap is dan ook,wees de beste versie van jezelf voor jezelf! er is niemand zoals jij,laat de mensen genieten van de prachtige persoon die je bent!

Wat zijn jouw goede voornemens?
laat het me weten in de comments!

liefs Damaris

Advertenties

Een gedachte over “BODY & MIND | 5 stappen voor het nakomen van je goede voornemens

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s