kids

KIDS|Etherische Pepermunt olie Tegen Snotneusjes

Hoe vervelend is het voor je kleintje als hij/zij verkouden is? Het is niet fijn ademen gaat moeilijker en ja dat kan ook voor papa en mama gebroken nachten betekenen.
mijn kleintje van 1 jaar was laatst verschrikkelijk verkouden en je raad het al gebroken nachten! Ik heb geprobeerd om zijn neusje met zoutwater oplossing in te spuiten maar dat werkte niet altijd even goed. Baby luuf werkte niet effectief genoeg.
Ik heb altijd wel etherische oliën in huis en daar zat ook pepermunt olie bij. Nu moet ik zeggen dat pepermunt olie super sterk is, dus ik moest  er een beetje mee experimenteren maar ik heb  een oplossing gevonden dat voor mijn kleintje super heeft geholpen! Benieuwd?

pepermunt olie branden in de slaapkamer/badkamer

Ik heb in een oliebrander een laagje water gezet en daar een paar druppels pepermunt olie in gebrand. Dat heb ik zeker een half uur voor het slapen gedaan en 2a 3 druppels pepermuntolie is meer dan voldoende! De bovenverdieping rook heerlijk naar pepermunt! En je neus ging er zeker van open.

Welterusten badje

Voor het slapen gaan heb ik het welterusten badje van de kruidvat gebruikt en hij vond het heerlijk! Je kan ook in plaats van het welterusten badje 1 drupje pepermunt olie in het badje doen. Om goed te stomen heb ik ook 1/2 drupje pepermuntolie en wat water in de oliebrander gebrand tijdens het badderen deze geur in combinatie met het stoom zorgde voor een goed resultaat.

flesje1

Pepermuntolie in het bedje

Wat echt super geholpen heeft is de pepermunt olie in het bedje druppelen. Ik heb zeker 2 uur voor het slapen 2/3 druppeltjes olie in het bedje gedruppeld en het matrasje omgedraaid en opnieuw opgemaakt. Dit omdat munt olie best sterk is en je kindje er anders last van kan krijgen. Als je dan 2 uur van tevoren de olie in het bedje druppelt en het matrasje nog eens omdraait hangt het luchtje er nog voldoende om te zorgen dat het neusje opengaat en je kindje heerlijk de nacht kan doorslapen.
Dit werkt altijd bij mijn kinderen en zelfs bij mij!  Etherische pepermunt olie is bijvoorbeeld bij de tuinen te vinden maar ook online.
Ik gebruik vaak de combinatie welterusten badje en vervolgens pepermunt olie in het bedje voor een optimale nachtrust voor mijn kinderen. En dat doe ik alleen als ze het echt heel erg te pakken hebben.
Als ik merk dat er verkoudheid aan zit te komen brand ik pepermunt olie in de slaapkamer, en natuurlijk een massale weerstand boost!

Wat doe jij om verkoudheid te verlichten bij je kindje of jezelf?

Laat het mij weten in de comments!
Liefs Dammi

6 gedachten over “KIDS|Etherische Pepermunt olie Tegen Snotneusjes

Geef een reactie

