Body And Mind

Home Decor|Tips voor een sfeer boost

Als er iets belangrijk is om onder anderen goed te kunnen functioneren is het wel de sfeer. Het is erg persoonlijk wat voor sfeer je als persoon wilt neerzetten, of het nou in huis is of op je werkplek. Maar het kan voorkomen dat het niet helemaal is wat jij wilt en dan kun je je vervelend gaan voelen. Je kunt moe worden of snel geïrriteerd raken ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Kortom de sfeer in huis of werkplaats is zeker van invloed op je mood.

Zelf ben ik in de basis een rustig persoon. Ik houd van mijn rust want dan krijg ik juist inspiratie en kan ik mezelf zijn. Ik ben erg gevoelig dus als ik in een drukke omgeving ben geweest is het altijd fijn om daarna weer in een rustige sfeer tot mezelf te komen. Daarom straalt mijn huis ook veel rust uit. Ik werk over het algemeen ook thuis en om mijn werk te kunnen doen heb ik ook rust nodig. Gelukkig hoef ik mijn werkplaats dus niet drastisch te veranderen, maar heb je bijvoorbeeld een kantoor en wil je meer rust en gezelligheid creëren? Of wil je dat juist in je huis? Blijf dan nog even gezellig bij me dan vertel ik je hoe je dat kunt creëren.

 

wpid-hyacinth-747157_640-1.jpg.jpeg

1. Wat leven in de brouwerij.

Breng wat leven in de brouwerij door ‘’Echte’’ bloemen en kamerplanten aan je decor toe te voegen. kamerplanten zorgen namelijk voor zuurstof en filteren de lucht van verontreinigende stoffen. Ook verhogen ze de luchtvochtigheid erg handig als je met droge lucht te maken hebt in huis! Goede kamerplanten zijn bijv.: Chrysant,Aloë Vera,en orchidee. Dus los van het feit dat het super gezellig staat ,hebben deze schatjes ook een goede invloed op heel wat punten in je huis. Bloemen zijn mooi kleurrijk en geven daardoor ook een gezellige sfeer. Door de goede kleuren in je ruimte te gebruiken word je stemming ook beïnvloedt. Bloemen staan ook bekend als energiegevers ze geven dus niet alleen hun schoonheid weg in je ruimte maar ook veel positieve energie Hier kun je dus zelf een keuze in maken maar het brengt al gauw veel verschil!

wpid-aloe-74451_640.jpg

2. Kamer geurtjes

Hoe heerlijk is het als ruimte naar je favoriete geur ruikt? Dan heb ik het niet over je parfum want ik denk niet dat dat lang blijft hangen. Maar je hebt verschillende soorten opties. Je kunt geur oliën of etherische oliën branden in een oliebrander of room difuser. Je kunt ook kiezen voor wierook, Roomsprays of geur kokertjes en pot porie. Wat ik eigenlijk doe is switchen tussen deze opties. Het ligt op dat moment aan mijn stemming, of als ik het wel of niet in huis heb. Ik probeer wel altijd alles in huis te hebben heerlijk die geurtjes.

3. Kaarsen branden

Kaarsen branden geeft veel rust dit doe ik persoonlijk erg vaak ik kom dan helemaal tot rust. Mag je geen kaarsen branden op je werkplek dan kun je kiezen voor ‘’nep’’ waxine lichtjes maar de voorkeur gaat naar echte kaarsjes.

wpid-candles-646363_640.jpg
4. Verlichting & Muziek

Verlichting is erg belangrijk, gebruik geen super felle verlichting maar maak juist gebruik van sfeerlampjes dat is beter voor je ogen en je stemming. Muziek helpt ook, het ligt aan je smaak. Wil je een rustige en romantische sfeer dan zet je heel zachtjes op de achtergrond je favoriete love songs aan. Wil je juist voor een gezellige sfeer gaan dan kies je het muziek uit dat een gezellige sfeer bij je oproept.

Op je werkplek kun je een beetje spelen met deze punten. Je hebt ze niet allemaal nodig om de sfeer net wat fijner te maken, zodat jij je comfortabeler voelt en beter functioneert.
Wat doe jij om de sfeer in huis/werkplaats een boost te geven?

Laat het me weten in de comments ik ben benieuwd!
Liefs Dammi.

4 gedachten over “Home Decor|Tips voor een sfeer boost

  1. Fijn artikel! Ik werk op dit moment niet, dus ben heel erg veel thuis. Ik brand dagelijks kaarsen en ik merk dat geuren ook heel positief op mij werken. Ik brand iedere ochtend direct bij het opstaan een geurkaars of waxmelt. Heerlijk!

    Like

Geef een reactie

