Body And Mind

Waardeer je lichaam en bereik zo je doel

Ben je niet blij met je lichaam, vind je jezelf te dik of juist te dun of scheelt er iets anders? Dat is nooit leuk maar om bepaalde punten aan je lichaam te veranderen moet je je lichaam toch eerst leren waarderen. Ik geef je 3 punten die je daarmee helpen en de weg vrijmaken om je lichaam’s doelen te bereiken.

1. Realiseer je wat je hebt.

Je lichaam is je tempel en daar moet je goed voor zorgen. Nu gebeurd het vaak dat dat niet optimaal gebeurd maar je kunt dat goed maken. Het is belangrijk te realiseren dat je met dit lichaam wel elke dag loopt ademt en leeft. Wat doe je allemaal zo op een dag? Laat me het heel algemeen houden je gaat werken je doet het huishouden, misschien ben je wel erg actief of juist minder. Dat maakt helemaal niets uit nu. Mijn punt is dat je blij moet zijn met je lichaam met het feit dat je er bent en dat je lichaam je tot nu toe wel hier heeft gebracht ondanks dat je misschien hebt moeten vallen en opstaan. Waardeer je lichaam geef jezelf een schouderklopje.! Deze stap lukt niet in 1 dag je moet je er elke dag weer bewust van zijn. Let op jouw gevoel als je nadenkt over alles wat je lichaam heeft moeten doorstaan en het wel mooi heeft gedaan want hier ben je!

woman-570883
2. Maak een afspraak met jezelf.

Nu je je lichaam hebt leren waarderen mag je een afspraak met jezelf gaan maken. Ik noem nu een persoonlijk voorbeeld en dit kun je voor jezelf invullen maar het gaat even om het basis idee.
Even een persoonlijk voorbeeld:
– Ik ben nu bijna 28 jaar oud en moeder van 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen best dicht op elkaar gekregen dus in de tijden dat ik niet zwanger was,was het weer moeilijk om echt af te vallen. Maar nu ben ik niet meer van plan om kinderen te krijgen dus daar zit ik nou met kilo s die niet bij me horen. Ik ben al zover dat ik mijn lichaam waardeer ik bedoel Hello bad ass body ik heb wel 3 zwangerschappen doorstaan en zonder drama. Onder andere daarvoor waardeer ik mijn lichaam al. Maar nu is het aan mij om goed voor mijn lichaam te zorgen. En hoe ik dat aan het doen ben is het volgende

– Gezond eten (Clean Lifestyle) ‘’Dat doe ik al een tijd’’

– Veel lichaamsbeweging

– Mijn mindset veranderen en bewust zijn van mijn doel en waarom dat zo is.

Ik ben het mijzelf verplicht om zo gezond mogelijk te worden. En voor mij betekend dat zoveel mogelijk natuurlijke producten te gebruiken zowel voor in mijn lichaam als op mijn lichaam. Het is tijd dat ik weer terugga naar mijn oorspronkelijke lichaamsvorm en terwijl ik dat doe ben ik me bewust van elke verandering dat mijn lichaam doormaakt.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je blij en trots mag zijn op dit moment. Daardoor ga je met een positieve mindset je doelen achterna en zo weegt het ook niet meer zo zwaar. Je kunt nu in alle rust doen wat je wilt gaan doen.
Ben je geïnteresseerd in mijn Lifestyle change en mijn weg naar mijn oorspronkelijke lichaam? houd dan mijn blog in de gaten voor updates of check mijn IG!

wpid-relax-569318_640-1.jpg.jpeg

3. Focus je op je doel

Blijf je focussen op je doel! Houd je aan je afspraak met jezelf. Het kan zo zijn dat het soms niet helemaal lukt maar dat maakt niet uit. De volgende dag ga je er dan weer tegen aan! Maar probeer je wel echt te focussen en niet op te geven als het even niet mee zit. Wat ook belangrijk is, is dat je jezelf niet gaat beneden gaat halen. Lukt het niet omdat je bijvoorbeeld ziek bent? Dat is prima je lichaam kan het toch niet aan als je ziek bent ziek zijn betekend rust nemen en dan moet je dat zeker ook doen! Zit je in een dip? Dan is het belangrijk te achterhalen waar dit vandaan komt onthoud dat als je in een negatieve vibe zit je ook niet je doelen kan bereiken. Los het dus eerst op, wil je weten hoe je uit een dip komt? Dan kun je hier mijn artikel over dit onderwerp lezen.

Verander jezelf altijd voor jezelf en nooit voor de buitenwereld dat maakt je alleen maar ongelukkiger.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze punten en je lichaam leert waarderen. Als je daar moeite mee hebt. Het is niet makkelijk om bewust te zijn van jezelf en je kracht. Maar je kunt het!
Heb jij moeite of moeite gehad met je lichaam? En heb je het leren waarderen en je doel kunnen bereiken? deel jouw ervaring +tips hieronder in de comments dat zou ik super vinden!
Lieve dikke warme knuffels van mij !
Dammi.

2 gedachten over “Waardeer je lichaam en bereik zo je doel

Geef een reactie

